Sunday, May 10, 2009

Verde, portocaliu si rosu.

Deschid volumul cu momente si schite. Fumez.
Praful depus pe coperta me inneaca. Rad.
Ce vremuri. Zambesc.
Odata cu ultimul fum, inchid cartea. Tresar la scartzaitul usii.
Nu stii sa bati? M-ai speriat.
Scuze. Ce faci?
Plec.
Unde?
Nu stiu!
Dupa o scurta pauza...
Esti nebuna?
Inca mai ai dubii?
Dumnezeule, cat ai putut sa fumezi! Deschide geamul! E prea mult fum! Nu te deranjeaza?
Nu! Pe tine?
Da!
Atunci deschide-l!
Deci, imi spui ce faci? Ce e aia?
Primul volum: Momente si schite.
Aaa, da, mi-a placut! Dar ce faci?
Plec, nu intelegi?
Unde?
Nu stiu, n-auzi? Vreau ceva nou, caut ceva nou. Totul e.. vechi. Am dus la bun sfarsit un roman, o poveste, o schita. Am incheiat o iubire. E timpul sa ma concentrez pe altceva; vreau un alt proiect. Iar locul asta nu prea ma ajuta; aceeasi oameni..
Dar tu tii la cei de langa tine..
Da! E adevarat; si nu renunt la ei. Doar ca povestea s-a incheiat. Pentru o piesa noua am nevoie de actori noi, de studio nou; aici totul e vechi. Nimic nu ma inspira. Nici macar tigarile nu le mai fumez cu aceeasi placere. Imi dai voie o secunda? Trebuie sa imi iau hainele.
De ce o dai la o parte?
Asa.
Si pe aia?
La fel.
Ce naiba faci? E printre preferatele tale.
Era!!! Negru e rece, trist, indiferent, gol. Nu imi place. Nu ma inspira. Griul nici atat.
Dar..
Ai o tigara? Tocmai le-am terminat.
Nu am! Si ai fumat suficient.
Detalii..
Dar de ce nu imi spui si mie ce se intampla cu tine?
Ce sa iti spun? Sunt fericita. Si pentru fericire plec. Imi iau cu mine doar ce e colorat. Aaaa si creioanele colorate. Sa nu uitam de ele. Imi trebuie pentru proiect. L-am schitat. Si sunt foarte entuziasmata. Nici nu stii.
Si cartile?
Umm.. o sa ... ba nu.. le iau cu mine. Da!
Cand pleci?
Habar nu am!
Aaaa, nu te-ai hotarat?
Ti se pare tie ca am luat alta decizie in afara de cea a plecarii?
Sunt confuza.
Eu nu.
Cu cine pleci?
Pai.. geamantanul, cartile, visele si sperantele mele, culorile, acuarelele si soarele.
Care soare?
Ala mare, galben si gras, care e afara, in sufletul meu, in mintea mea, in ochii mei si pe buzele mele. Traieste in mine, cu mine.
Esti dusa.. afara ploua.
Pai da. L-am luat deja. E captiv. E al meu acum.
Tu ai probleme..
Nu mai am.
Pleci singura?
Poate pentru tine inseamna sa fii singura.. pentru mine inseamna totul. Soarele completeaza totul.
Nu inteleg nimic. Pleci singura.. dar..
Rad.
Nu fii prostuta; nu sunt singura; si.. ma asteapta cineva.
Pai nu ziceai ca nu stii unde te duci?
Ba da, dar ma asteapta cineva oriunde as ajunge. Si oricand as pleca, el e cu mine.
Cine?
Tocmai ti-am zis ca el, soarele.. frumos, colorat, viu colorat.
Tu realizezi ce spui?
Da, dar tu intelegi ce spun eu?
Nu prea.
Atunci? Hai lasa asta; haide sa imi iau si eu niste tigari.
Cu asta ce faci?
Cum ce fac? Plec!
Acum?
Pai da.. decat imi iau tigarile si plec.
Ha! Vezi? E soare!
Mai devreme ploua. Ai vazut si tu! Cum e posibil?
Ce nu ti-e clar? Am spus. E al meu. Cand ies eu, iese si el. Pentru ca e mereu cu mine. Hai nu te mai uita asa la mine. Intra si cumpara-mi si mie alea, te rog frumos.
Multumesc.
Si acum?
Si acum.. iti spun "la revedere" si sa ai grija de tine. Atat. Hai ia-ma in brate. Ne vom revedea intr-o zi.
Dar.. cu ce pleci?
Cu trenul.
Bilet ai?
Nu imi trebuie. Imi trebuie doar ce vreau; iau doar ce vreau; tind doar catre ceea ce vreau. Stai linistita. Ma voi descurca.
Nu ma indoiesc... - si sunetul se pierde incet.
Ma urc in trenul murdar, dar nu imi pasa. La scurt timp:
Amenda!
Se uita la mine stramb, nedumerit. Ridica din spranceana, isi lasa ochelarii pe varful nasului si pe mine ma bufneste rasul. Imi cer scuze si incerc sa ma abtin.
Poftim?
Amenda, cat e amenda?
Ce amenda domnisoara?
Rad.
Pai daca nu am bilet trebuie sa platesc amenda, nu?
Aaaa, deci nu ai bilet.
In principiu, atat teoretic cat si practic... NU!
Faci misto de mine?
Nu.. deci?
Pai.. amenda e..
Aaaa, nu am bani.
Nici macar nu am spus cat e.
Nu conteaza, nu am niciun ban.
Atunci imi pare rau sa iti spun, dar la urmatoarea statie cobori.
Pe bune?
De ce razi? Esti fericita ca nu ajungi unde trebuie la timp?
Dar ce stii tu unde si cand trebuie sa ajung? Nu stii nimic.
Rad din nou. Hai lasa-ma acum. Am nevoie de un moment de liniste.
Mai degraba de un control - si incearca sa isi faca pierduta vocea.
Neah, n-am nicio sansa. Hai terminasi de controlat?
Nu.
Si atunci? Ce mai stai pe aici?
Zambesc. Ce stie el?
Ma lovesc nas in nas cu aceeasi persoana.
Dar ce crezi ca nu coboram si singurica?
Vroiam sa ma asigur, doar!
Corect! Haide, drum bun.
Si tie, bafta!
Nu imi trebuie mie asa ceva. Obtin totul doar pentru ca vreau.
Esti nebuna!
Iar tu, un prost!
Si plec. Plecam. Haide grasule, nu fii lenes. Mai e un pic si poti sa dormi. Ah, ce imi place cand esti asa portocaliu. Uite, ne potrivim. Hai, ia-ma in brate.
La ce te gandesti?
La proiectul meu.
Eu fac parte din proiectul tau?
Pai altfel cum? Ai vazut tu zile senine fara soare?
Dar.. daca ploua?
Tot senin o sa fie. Am eu grija de tine. Nimic nu te va stinge.
Hai, hai sa dormim grasule, maine am mult de colorat.
Mai intai pupa-ma!
Rade de mine.
Te-ai rosit!
Shhh, nu mai rade! Mai bine, zi-mi.. colorezi cu mine maine?
Mai intrebi? Cu ce vrei sa incepem?
Cu noi. Tu ce culori vrei?
Verde si portocaliu!
Verde si portocaliu sa fie!
Si rosu!
Si rosu!

No comments:

Post a Comment