Saturday, May 30, 2009

Intunericul noptii din zi.

Vazandu-l alergand fara sa arunce o singura privire in urma lui, optimisul ei se spulbera brusc.
Zambetul i se sparge intr-o secunda, devenind prea serioasa pentru firea ei copilaroasa, pentru o persoana care inca nu vrea sa creasca.
Priveste pentru ultima oara in urma ei.
As vrea sa te cred! Dar acum sunt singura... singura..
Zambeste fortat si usor ironic; scarbita, deschide un pachet cu guma.
Urca in autobuz si arata biletul fara a se putea citi nimic pe chipul ei. Nu priveste pe nimeni. Cu un aer aparent de superioritate, se aseaza pe un scaun si isi fixeaza privirea pe geam.
Ce am facut?
"Ceva ce nu trebuia sa faci!"
Tresare speriata, scotand un sunet intepator, dar in acelasi timp usor surd.
Privirile toate atintite asupra ei, o determina sa isi intoarca privirea spre geam.
M-ai speriat!
"Asa si?"
Esti nesimtita!
"Hm.. eu incercam doar sa te fac sa.."
Sa ce? Hai du-te! N-am nevoie de tine.
"Te inseli! Asta e unul din momentele in care ai nevoie de mine."
Si ma rog de ce?
"Ca sa nu pici! Proasto! Dar daca nu ma vrei, am plecat!"
Stai..
"Nu! Descurca-te singura, visatoareo! Apeleaza la suflet! Mereu l-ai preferat pe el in locul meu!"
Pentru ca nu am vrut sa fiu rece si indiferenta asa cum esti tu. Ratiunea nu iubeste.
"Dar gandeste! Sa te vad acum ce faci!?"
Dar... meh, du-te..; cine are nevoie de tine...?!?
Neasteptand vreun raspuns se intoarce la monologul intrerupt pentru cateva momente de cineva oarecum strain ei.
Aceeasi intrebare se repeta la nesfarsit. Este enervant de repetitiva.
Ce am facut? Ce am facut?...
Zambeste.
A fost frumos...
"Si acum cu ce ai ramas?"
Am ramas cu o amintire frumoasa.
Si un zambet incearca sa se contureze pe chipu-i de piatra. Buzele uscate si crapate o dor si zambetul se retrage. Ii e rusine ca a incercat sa apara.
"Mai bine! Nu aveam nevoie sa iti vad zambetul fals!"
"Taci! Asa! Taci! stii ca am dreptate!"
Eh, haide ... ma lasi? Credeam ca ai plecat!
"Daca plec eu, chiar o sa ramai singura!"
Adica?
"Chihiro, deschide ochii. Ai ramas singura. Si singura va trebui sa mergi mai departe."
Dar el a spus ca..
"Stiu ce a spus. Eram cu tine! Am incercat sa te fac sa nu il asculti, dar nu ai avut urechi pentru mine."
A fost frumos..
"Pe dracu! Pe moment! Acum ce faci? Te gandesti la el, ca il vrei langa tine. Deschide ochii! Nu va fi langa tine! Tot eu o sa fiu cu tine mereu, orice ai face."
Dar de ce? Eu nu te vreau! Nu te-am avut niciodata si m-am descurcat fara tine; ce nevoie as avea de tine acum?
"Incepi sa ma enervezi! Nu m-ai avut pentru ca ai refuzat sa ma vezi. Te-ai descurcat pentru ca era totul frumos. Idealul ala exista si se fructifica. Apoi a picat. Si tu ce ai facut? Ai picat cu el! Din pacate nu pot sa plec de langa tine, desi imi doresc din tot sufletul. Pentru ca esti proasta!"
Ahhh, te uraaasssccc!!! Pleaca, sau macar nu mai vorbi cu mine. Lasa-ma!
"Stiu ca ma urasti pentru ca nu am sentimente frumoase. Dar macar.. te-as tine cu picioarele pe pamant. Dar tu refuzi. Ramai cu sufletul tau: alt prost."
Inceteaza!!! De el sa nu te iei.
"Ce copila esti! Sa vedem cat o sa mai traiasca si sufletul tau. In ritmul asta, se duce.. Si o data cu el, o sa mori si tu Chihiro."
Nu e adevarat!!! L-am inchis... l-am inchis.. tocmai ca sa nu il ranesc. Va trai.
"Ce naiva esti! E mai expus ca oricand si fiecare nota de indiferenta pe care incerci sa le-o canti celor din jurul tau, pe el il asurzeste. Fiecare privire rece pe care incerci sa o arunci pe el il ingheata. In acelasi timp, fiecare minciuna pe care ti-o spui tie, pe el il indeparteaza. Il pierzi Chihiro, nu vezi?"
Fara sa scoata vreun cuvant, coboara si lipsita de vlaga si de orice urma de viata, se indreapta spre metrou.
Sunt singura.. sunt singura..! Are dreptate..
Si o usoara licarire i se oberva in ochi.
Nu! Nu am voie sa plang! Oooofff, unde esti?
"Aaaa! Acum ai nevoie de mine?"
Nu ma lasa sa plang! Te rog.
"Nu te las, dar nu stiu cat voi putea pune stapanire pe tine. Nu stiu ce dracu' faci, dar nu faci bine."
Si totul se rupe brusc.
In secunda urmatoare Chihiro se indreapta spre casa, dar in acelasi timp fara sa aiba vreo tinta. Nu se uita pe unde merge.
Chihiro isi umple odhii cu lacrimile stranse de-a lungul timpului.
"Uita-te pe unde mergi! Toata lumea se uita la tine!"
Cui ii mai pasa de lume? Si oricum nu ma vede nimeni! E noapte!
"Mergi mai incet! Nu ma pot tine de tine; ai pasul prea mare! Chihiro!!!"
Mi-e frig si vreau sa ajung acasa!
"E zi si soarele bate deasupra ta. Revino-ti!"
Se opreste brusc si ridica privirea. Lumina care inainte o deranja, dar care o facea sa zambeasca, acum e.. nimic. Soarele pe care nu putea sa il priveasca, dar caruia ii zambea si pe care il saluta in fiecare dimineata, acum e.. nimic. Se uita orbeste spre el. Nu vede nimic.
Mie mi-e frig si frica de intuneric.
Si isi continua drumul.
"Dar e zi... Chi...!" - se aude vocea pierduta.
Chihiro nu mai aude nimic. Speriata se uita in stanga si in dreapta, dar intunericul ce s-a format in jurul ei o impiedica sa mai vada ceva. Panza ce a pus stapanire pe ochi e din ce in ce mai groasa.
Unde esti? De ce ai plecat? Nu trebuia sa...
Si plange..
Si tu?! Si tu m-ai lasat singura, desi ai spus ca nu ma vei lasa?! Nu trebuia sa te cred! Nu trebuia.. sa te cred...
Macar il am pe el.. asa prost cum e, dar e al meu! Esti aici?
Neprimind vreun raspuns, repeta intrebarea.
Esti aici?? Raspunde-mi!
Dar.. nu aude nimic.
A avut dreptate! Esti un prost!! Tu de ce ai plecat? Mereu am incercat sa te protejez; mereu te-am hranit si acum ce-mi faci?
Si aude aceleasi fraze la nesfarsit: "Daca plec eu, chiar o sa ramai singura!", "Chihiro, deschide ochii. Ai ramas singura. Si singura va trebui sa mergi mai departe.", "Il pierzi Chihiro, nu vezi?"
Si atunci.. eu ce fac? Plec? Singura? Unnnddee??
Se opreste.
Poate se intoarce prostul ala...; sau poate vine inapoi tradatoarea aia.. Macar sa ma gaseasca.
Momentan.. o sa stau aici... singura...

2 comments:

  1. Deci nu sunt singurul care vorbeste cu sine...mai sunt si altii,si ei tot singuri si tristi dar eu sunt diferit de ei...am invatat ca dupa fiecare esec o sa urmeze un succes incredibil de mare,am invatat ca dupa fiecare ploaie iese un soare stralucitor...m-am intrebat:de ce dracu nu a vrut sa fie cu mine??? si am primit raspunsnul imediat:tu esti diferit bai baiatule,tu nu esti ca fostul,tu esti diferit si ea s-ar speria de noutate,s-ar speria de dezinvoltura ta,de salbaticia ta interna...

    Don't cry...smile and don't worry be happy...live your life and remember fuck the rest you are the best

    ReplyDelete
  2. Hehe, de ar fi asa usor :P
    Si ce sa spun. Si mie imi e frica de nou :|:|

    ReplyDelete